Barion Pixel

Fizetési feltételek

Tájékoztatunk, hogy a Webshopunkból történő megrendelés esetén, az alábbi fizetési opciók közül tudsz választani a megrendelés végösszegének kiegyenlítése érdekében:

  • utánvétes fizetés (bankkártyával vagy készpénzzel),
  • bankkártyával Barion rendszer segítségével.

Bankkártyás fizetési opció kiválasztása esetén átirányításra kerülsz a Barion felületére és megrendelésed végösszegét ezen a felületen tudod kiegyenlíteni. Fontos, hogy mi nem kezeljük a bankkártya adataidat. A fizetési szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. (a továbbiakban: „Fizetési szolgáltató”) a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló, engedéllyel rendelkező intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A Fizetési szolgáltató főbb adatai a következőek:

név: Barion Payment Zrt.
székhely: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. em.
nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
cégjegyzékszám: 01-10-048552
adószám: 25353192-2-43
közösségi adószám: HU25353192
tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013
elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192

 

A fizetési szolgáltató mindenkor hatályos ÁSZF-je és Adatkezelési tájékoztatója megtalálható a honlapján az alábbi linkekre történő kattintással: https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek, https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato. Szolgáltatóként a fizetési szolgáltató oldalának működésével kapcsolatosan semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Fontos, hogy Szolgáltatóként nem felelünk az általad kiválasztott elektronikus fizetési mód miatt Nálad jelentkező – különösen, de nem kizárólag a számlavezető vagy kártyakibocsátó bankod által kiszabott – többletköltségekért, azokat Vásárlóként köteles vagy viselni a megrendelés végösszegén felül.

Számlázás

A Szolgáltató számlázásra használt programja (a továbbiakban: „számlázó program”): számlázz.hu

A számlázó programot üzemeltető: KBOSS.hu Kft. (1031 Budapest, Záhony utca 7., Cg. 01-09-303201)

A Szolgáltató a számlázó program működésével kapcsolatban semmilyen felelősséget nem vállal. A számlázó program működésével kapcsolatos tájékoztatás az alábbi linken olvasható:

https://www.szamlazz.hu/aszf/

A megrendelésedet követően elektronikus számlát küldünk a megadott e-mail elérhetőségedre.

Szállítási feltételek

Webshopunkból történő rendelés leadása esetén a házhozszállítást az alábbi együttműködő partnereink végzik (a továbbiakban együttesen: „Futárszolgálat”):

1. FoxPost

Futárszolgálat neve:                          FoxPost Zrt.

Futárszolgálat székhelye:                 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A.

Futárszolgálat cégjegyzékszáma:    10-10-020309

 

2. MPL

Futárszolgálat neve:                          Magyar Posta Zrt.

Futárszolgálat székhelye:                 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Futárszolgálat cégjegyzékszáma:    01-10-042463

 

A kiszállítás a megadott szállítási címre történik, munkanapokon. A szállítás pontos napjáról és idejéről minden esetben előzetesen értesítést küld a Futárszolgálat az általad megadott e-mail címre és/vagy telefonszámra.

A megrendelt termék addig nem kerül átadásra a Futárszolgálat részére, amíg a megrendelés végösszegét Vásárlóként ki nem egyenlíted (kivéve utánvétes fizetési mód választása esetén).

Vásárlóként jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárulásod adod ahhoz, hogy Szolgáltatóként az adataidat (név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím), illetve a megrendelt termék kiszállításához szükséges, a csomagra vonatkozó további adatokat (pl. megjegyzés a kézbesítéshez) a kézbesítés érdekében a Futárszolgálat részére átadjuk.

Vásárlóként köteles vagy biztosítani, hogy a Futárszolgálat a szállítási címként megjelölt helyet kellő biztonsággal megközelíthesse, és hogy a szállítási címként megjelölt helyen a Vásárlóként Te vagy meghatalmazottad a megrendelt termék átvétele érdekében elérhető legyen.

Az első sikertelen kézbesítési kísérletet követően a Futárszolgálat ismételten megkísérli a megrendelt termék kiszállítását. Ez esetben az előzetesen jelzett szállítási határidő automatikusan meghosszabbodik az ismételt kézbesítési kísérletre nyitva álló határidővel.

Amennyiben a megrendelt termék kézbesítésére Neked, mint Vásárlónak felróható okból nem kerül sor a szállítási határidőben, úgy a Futárszolgálat a megrendelt terméket visszaszállítja részünkre. Ebben az esetben az újbóli kiszállítás érdekében fel kell venned velünk a kapcsolatot, illetve az újbóli kiszállítás költségeit meg kell fizetned részünkre, akkor is, ha a kiszállítás eredetileg ingyenes volt. Csak akkor tudjuk átadni Neked a megrendelésed, ha rendezed a jelen bekezdés szerinti költségeket, annak hiányában jogosultak vagyunk visszatartani a megrendelt terméket a költségek rendezéséig. Amennyiben visszamondod a megrendelésed, vagy 14 nap eltelik, anélkül, hogy a megrendelésed átvennéd, úgy a megrendelt terméket szabadkészletre vesszük és az ismét eladhatónak fog minősülni.

A házhozszállítás során a Futárszolgálat jogosult meggyőződni a személyazonosságodról, illetve megbízott eljárása esetén az Ő személyazonosságáról. A megbízott eljárásáért Vásárlóként Te felelsz. Amennyiben az átvevő személy nem igazolja a felhívásra személyazonosságát, a Futárszolgálat jogosult a megrendelt termék átadását megtagadni és visszaszállítani részünkre. Az ismételt kikézbesítéssel felmerülő költségeket ilyenkor Vásárlóként Te viseled.

Az átvevő személynek minden esetben szükséges aláírnia kiszállításkor a szállítólevelet.

A megrendelt termék kiszállításakor köteles vagy a megrendelt termék minőségéről és mennyiségéről meggyőződni, valamint köteles vagy azt tételesen ellenőrizni, ugyanis az átvételt követően a Futárszolgálat távozása után nem áll módunkban utólag mennyiségi és minőségi reklamációt elfogadni, mivel a kiszállítást követően jelzett hibák eredete és keletkezési ideje utólag nem rekonstruálható (ide nem értve jelen ÁSZF szavatosság és jótállás pontjában foglaltakat).

Amennyiben a kiszállított terméket a szállítólevél aláírásával átveszed, úgy elismered, hogy Szolgáltatóként hiánytalanul és sérülésmentesen, szerződésszerűen teljesítettük a megrendelést. Hiánytalan és sérülésmentes kézbesítés esetén köteles vagy a Futárszolgálat részére szállítólevelet, mint átvételi elismervényt aláírni, ennek hiányában a megrendelt termék nem hagyható Nálad.

Amennyiben a megrendelés átvétele közben a termék hibáját, hiányosságát vagy több termék megrendelése esetén valamely termék hiányát észleled, úgy köteles vagy azt haladéktalanul jelezni a Futárszolgálatnak és a hibáról fényképfelvételt készíteni. Amennyiben a csomag megsérült, tartalma hiányos vagy hibás, köteles vagy erről a Futárszolgálattal részletes, minden tényre és körülményre kiterjedő jegyzőkönyvet felvenni.

Tájékoztatunk, hogy Magyarországon kívüli címre nem szállítunk. Külföldről csak akkor adható le rendelés, ha a Vásárló rendelkezik magyarországi szállítási címmel.

A jelenleg fennálló orosz-ukrán háborúra és járványhelyzetre tekintettel fenntartjuk a szállítási feltételek változtatásának jogát. Amennyiben Magyarország Kormányának járványügyi előírásaira, illetve egyéb rendelkezésére figyelemmel vagy a háborús helyzet miatt kialakult ellátási problémák miatt a megrendelést nem tudjuk a Vásárló kérése szerint teljesíteni, haladéktalanul felvesszük Veled a kapcsolatot a megadott elérhetőségeiden.

Elállás, szavatosság, jótállás

 

Elállási jog

Amennyiben Vásárlóként a Ptk. 8. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak minősülsz, úgy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján megillet Téged a megrendeléstől való elállás joga akként, hogy az elállás jogát gyakorolhatod a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időben, valamint a termék átvételét követő 14 napon belül is. A megrendelt terméket tehát az átvételét követő 14 napon belül visszaküldheted számunkra.

Fogyasztónak minősülő Vásárlóként több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhetsz az elállási jogával.

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárlóként az elállási jogoddal kívánsz élni, úgy az elállási szándékodat tartalmazó egyértelmű nyilatkozatodat köteles vagy eljuttatni nekünk az info@gereenroller.hu e-mail címre vagy az 1026 Budapest, Pasaréti út 61/b 2.em 1. ajtó levelezési címünkre. Az elállási jog gyakorlásához használható a jelen ÁSZF 2. számú melléklete szerinti elállási nyilatkozat minta tartalma is. Itt a hiányzó adatokat Neked kell kitölteni és megküldeni részünkre a lentiek szerint.

Az elállási nyilatkozat akkor minősül határidőben megtettnek, ha 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldésre kerül a fenti valamely elérhetőségünkre. Postai úton történő küldés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük figyelembe a határidőszámítás szempontjából. Kiemeljük, hogy a postai úton megküldött elállási nyilatkozatot ajánlott küldeményként szükséges postára adni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Téged, mint fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogodat jelen pontban foglaltaknak megfelelően gyakoroltad. Mi mindkét esetben haladéktalanul e-mailben visszaigazoljuk az elállási nyilatkozat megérkezését.

Elállás esetén fogyasztóként köteles vagy a megrendelt terméket – amennyiben az már átadásra/kiszállításra került – részünkre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni számunkra az 1118 Budapest, Ménesi út 7. cím alatti raktárunkba.

A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldésre kerül a termék (postára adás vagy a megrendelt futárnak átadás). Elállásod esetén a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseled fogasztóként a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 24. § (2) bekezdésének megfelelően. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terhel Téged, mint fogyasztót.

Elállás esetén legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Általad, mint fogyasztó által megfizetett vételárat. Ha Te, mint fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választottad, úgy nem vagyunk kötelesek visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeidet. Fontos, hogy jogosultak vagyunk a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapjuk a terméket, vagy nem igazolod hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldted nekünk, a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe.

A visszatérítés során a megrendelés során alkalmazott fizetési móddal megegyező módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez Te, mint fogyasztó kifejezetten a hozzájárulását adod, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli Téged.

Kizárólag a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelsz.

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 26. pontja alapján, amennyiben Ön fogyasztóként vásárol a Webshopunkban, úgy kötelező jótállási kötelezettség tejed ki a 10 000 forintot elérő eladási árú általunk árusított sporteszközökre.

A kötelező jótállási kötelezettség az alábbiak szerint alakul:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,

c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

Azon termékekre, amelyeknek az eladási ára nem éri el a 10.000 forintot, azokra nem vonatkozik a fenti jogszabály szerinti jótállási kötelezettségünk. Szolgáltatóként a kötelező jótálláson felül további önkéntes jótállást nem vállalunk.

A jogszabály szerinti jótállási kötelezettségünk azt jelenti, hogy kötelesek vagyunk a fenti jótállási határidőben helytállni a fogyasztó felé a hibás teljesítésért.

A fenti jótállási határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. Ez alól kivételt jelent, amikor a termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem lehetett használni.

Kötelezettségünk alól csak akkor mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, így különösen, de nem kizárólagosan az alábbi esetekben:

  • utólagos szándékos vagy súlyosan gondatlan rongálás;
  • nem rendeltetésszerű használat (nem az összeszerelési/használati útmutatónak megfelelően) vagy
  • nem rendeltetésszerű tárolás, kezelés.

Rendeltetésszerű használat: A terméket óvja a nedvességtől, szennyeződésektől. Használja torna szőnyegen, vagy jógamatracon. Erős mechanikai hatásokat kerülje.

Szavatosság

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhetsz a kellékszavatossági jogoddal?

Hibás teljesítésünk esetén kellékszavatossági igényedet érvényesítheted a Ptk. szabályai szerint velünk, mint Szolgáltatóval szemben.

Tájékoztatunk, hogy csak akkor áll fenn hibás teljesítésünk, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Ennek megfelelően kiemeljük, hogy nem teljesítünk hibásan, ha a hiba oka a teljesítés után keletkezett (jelen Kellékszavatosság pontban szabályozottara is tekintettel) különösen, de nem kizárólagosan az alábbi esetekben:

  • utólagos szándékos vagy súlyosan gondatlan rongálás;
  • nem rendeltetésszerű használat, tárolás, kezelés.

Rendeltetésszerű használat: A terméket óvja a nedvességtől, szennyeződésektől. Használja torna szőnyegen, vagy jógamatracon. Erős mechanikai hatásokat kerülje.

Milyen jogok illetnek meg kellékszavatossági igényed alapján?

Választásod szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhetsz:

  • kérheted a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az ezek közül az általad választott igény teljesítése lehetetlen vagy számunkra más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna;
  • ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelheted az ellenszolgáltatás (vételár) arányos leszállítását vagy a hibát költségünkre kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a szerződéstől (illetve annak a hibás teljesítéssel érintett részétől) is elállhatsz. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét Te viseled, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra mi Szolgáltatóként okot adtunk.

Milyen határidőben érvényesítheted kellékszavatossági igényedet?

Köteles vagy a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni velünk, amennyiben fogyasztónak minősülsz, hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek minősül. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmedet, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaidat már nem érvényesítheted.

Amennyiben Vásárlóként nem minősülsz fogyasztónak, úgy a kellékszavatossági igény az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidőn belül érvényesíthető.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének értelmében ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy az áru szerződésszerű teljesítését követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Amennyiben bizonyítani tudjuk, hogy a hiba oka fogyasztónak felróható okból keletkezett, nem vagyunk kötelesek a fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet hatálya alá nem tartozó esetekben a Ptk. kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

Kivel szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényedet?

Velünk, mint Szolgáltatóval szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényedet.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhetsz termékszavatossági jogoddal?

Ingó dolog (termék) hibája esetén fogyasztóként választásod szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényedet érvényesítheted.

Milyen jogok illetnek meg termékszavatossági igényed alapján?

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheted termékszavatossági igényedet?

Termékszavatossági igényedet a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheted. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A hiba felfedezése után a fogyasztó késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheted termékszavatossági igényedet?

Termékszavatossági igényedet kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Neked kell bizonyítani.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmedet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényed eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.